search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Monograph, Collected Work or primary publication accessible at
URN:
Title
Interdisziplinäre Teams in inklusiven Schulen - Eine ethnografische Studie zu Fallbesprechungen in multiprofessionellen Gruppen
Author GND-ID
SourceBielefeld : transcript 2019, 276 S. - (Pädagogik) - (Zürich, Diss., Univ., 2018)
Edition[1. Auflage]
Document
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)Inklusion; Integration; Schule; Zusammenarbeit; Kooperation; Fallbesprechung; Lehrpersonal; Selbstreflexion; Sonderpädagogische Förderung; Sonderpädagogik; Interdisziplinarität; Kooperative Pädagogik; Multidisziplinarität; Interdisziplinäre Zusammenarbeit; Wissensaustausch; Studie; Bildungssoziologie; Ethnografie; Organisationssoziologie; Zürich; Schweiz
sub-disciplineGeneral Educational Science
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
ISBN978-3-8376-4796-9; 978-3-8394-4796-3; 978-3-7328-4796-9
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Doctoral thesis (PhD thesis or habilitation)
Abstract (German):Der Autor analysiert in Form einer ethnografischen Studie Fallbesprechungen in multiprofessionell zusammengesetzten Gruppen in der inklusiven Schule. Dabei bedient er sich der Akteur-Netzwerk-Theorie und zeigt am Beispiel des Kantons Zürich, wie das „Interdisziplinäre Team“ in der Praxis agiert: Welche Aufgaben werden bearbeitet, wie werden Probleme verortet und welches Wissen wird integriert? (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Interdisciplinary cooperation is generally regarded as desirable. But how does a multi-professional group work together at all? (DIPF/Orig.)
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication14.10.2019
Suggested CitationLabhart, David: Interdisziplinäre Teams in inklusiven Schulen - Eine ethnografische Studie zu Fallbesprechungen in multiprofessionellen Gruppen. Bielefeld : transcript 2019, 276 S. - (Pädagogik) - (Zürich, Diss., Univ., 2018) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-178556
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)