search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Reflexives Denken im Globalen Lernen fördern. Eine qualitative Studie zu Weblogs im Geographieunterricht
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 41 (2018) 1, S. 10-16 ZDB
Document  (903 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1434-4688; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Obgleich Reflexionsprozessen im Globalen Lernen eine wichtige Rolle zukommt, wurden sie in diesem Kontext bislang noch kaum untersucht. Die hier vorgestellte Studie hat zum Ziel, Reflexionsniveaus im Kontext Globalen Lernens bestimmbar zu machen und zeigt Einflussfaktoren auf, die sich förderlich oder hemmend auf die Reflexionsleistung von Lernenden auswirken. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Although reflection is a key element in global education there is only little research in this area until today. The study aims at determining levels of reflection in the context of global education and exposes factors that increase or decrease student reflection. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication29.07.2020
CitationBrendel, Nina: Reflexives Denken im Globalen Lernen fördern. Eine qualitative Studie zu Weblogs im Geographieunterricht - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 41 (2018) 1, S. 10-16 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-189523 - DOI: 10.25656/01:18952
export files

share content at social platforms