Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Originaltitel
Teachers as embedded practitioner-researchers in innovative learning environments
ParalleltitelUcitelji kot praktiki raziskovalci, vkljuceni v inovativnaucna okolja
Autoren ORCID; ORCID; ORCID; ; ORCID
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 10 (2020) 3, S. 99-116
Dokument
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)Lehrer; Forscher; Bildungsforschung; Innovation; Lernumgebung; Angewandte Forschung; Theorie-Praxis-Beziehung; Schule; Kooperation; Universität; Raumdidaktik; Projekt; Empirische Forschung; Australien
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Schulpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The paper introduces and explores the Plans to Pedagogy research programme, a three-year project focused on teacher capacity-building within schools. Plans to Pedagogy engages practitioner-researchers in the development of their and their colleagues’ spatial learning skills as they move into and attempt to take advantage of innovative learning environments. The programme involves teachers from eight schools across Australia and New Zealand. Still in progress, each three-year project addresses the individual school’s needs, while being supported by a more extensive university-situated “umbrella” research programme. This paper presents emerging findings from Plans to Pedagogy and discusses what is being learned about applied research in schools and how a research-focused approach to professional learning can enhance teacher learning and practice. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2020
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am12.10.2020
Empfohlene ZitierungBlannin, Joanne; Mahat, Marian; Cleveland, Benjamin; Morris, Julia E.; Imms, Wesley: Teachers as embedded practitioner-researchers in innovative learning environments - In: CEPS Journal 10 (2020) 3, S. 99-116 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-207899 - DOI: 10.26529/cepsj.887
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)