search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Thomas Wenzl / Andreas Wernet / Imke Kollmer (Hrsg.): Praxisparolen. Dekonstruktionen zum Praxiswunsch von Lehramtsstudierenden. Wiesbaden: Springer VS 2018 (90 S.) [Rezension]
Author GND-ID ORCID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 17 (2018) 6 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Lehrerbildung; Lehramtsstudiengang; Lehramtsstudent; Lehrerausbildung; Studium; Praxis; Praxisbezug; Wunsch; Umfrage; Interview; Empirische Untersuchung
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Higher Education
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Thomas Wenzl / Andreas Wernet / Imke Kollmer (Hrsg.): Praxisparolen. Dekonstruktionen zum Praxiswunsch von Lehramtsstudierenden. Wiesbaden: Springer VS 2018 (90 S.; ISBN 978-3-658-19460-4; 39,99 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2018
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication01.03.2021
Suggested CitationKrasemann, Benjamin: Thomas Wenzl / Andreas Wernet / Imke Kollmer (Hrsg.): Praxisparolen. Dekonstruktionen zum Praxiswunsch von Lehramtsstudierenden. Wiesbaden: Springer VS 2018 (90 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 17 (2018) 6 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-216479
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)