search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
Title
Die Tradition der Pädagogik und die Selbstkritik der Moderne
Author GND-ID
SourceOelkers, Jürgen [Hrsg.]: Aufklärung, Bildung und Öffentlichkeit. Pädagogische Beiträge zur Moderne. Weinheim ; Basel : Beltz 1992, S. 99-116. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 28)
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Pädagogik; Bildung; Bildungssystem; Bildungsbegriff; Erziehung; Kultur; Gesellschaft; Aufklärung <Phil>; Moderne; Neuzeit; Geschichte <Histor>; Wissenschaft; Befreiung; Philosophie; Vergesellschaftung; Kommunikation; Risiko; Rationalität; Allgemeinbildung; Subjekt <Phil>; Vernunft; Steuerung; Zukunft; Fortschritt; Mensch; Selbstverständnis; Selbstkritik
sub-disciplineHistory of Education
Philosophy of Education
Document typeArticle (from a serial)
ISBN3-407-41128-6
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
is part of:Aufklärung, Bildung und Öffentlichkeit. Pädagogische Beiträge zur Moderne
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication26.03.2021
Suggested CitationTitze, Hartmut: Die Tradition der Pädagogik und die Selbstkritik der Moderne - In: Oelkers, Jürgen [Hrsg.]: Aufklärung, Bildung und Öffentlichkeit. Pädagogische Beiträge zur Moderne. Weinheim ; Basel : Beltz 1992, S. 99-116. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 28) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218374
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)