Detailanzeige
Aufsatz (Sammelwerk) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218446
DOI: 10.25656/01:21844; 10.14705/rpnet.2021.49.1224
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218446
DOI: 10.25656/01:21844; 10.14705/rpnet.2021.49.1224
Titel |
Studying languages in the times of COVID-19. Reflections on the delivery of teaching and learning activities and the year abroad |
---|---|
Autor |
Stollhans, Sascha ![]() |
Originalveröffentlichung | Plutino, Alessia [Hrsg.]; Polisca, Elena [Hrsg.]: Languages at work, competent multilinguals and the pedagogical challenges of COVID-19. Research-publishing.net 2021, S. 105-111 |
Dokument | Volltext (461 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Sprache; Fremdsprache; Studium; Unterricht; Hochschulbildung; Hochschuldidaktik; Auslandsaufenthalt; ERASMUS <Förderung der Mobilität von Hochschulstudenten>; Sprachunterricht; Deutsch als Fremdsprache; Fremdsprachenstudium; Fremdsprachenunterricht; Digitalisierung; Online; Digitale Medien; Prüfungsforschung; Virtuelle Lehre; Pandemie; Auslandsstudium; Großbritannien |
Teildisziplin | Fachdidaktik/Sprache und Literatur Hochschulforschung und Hochschuldidaktik |
Dokumentart | Aufsatz (Sammelwerk) |
ISBN | 978-2-490057-83-2; 978-2-490057-84-9; 978-2-490057-82-5; 9782490057832; 9782490057849; 9782490057825 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2021 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | This contribution reflects on some of the challenges the COVID-19 pandemic has introduced for languages in Higher Education (HE). In particular, two areas are discussed: the delivery of teaching and learning activities, including assessments, and the year abroad. These two areas, on which the enforced move to online provision has had a significant impact, are central to many UK languages degrees. The piece discusses challenges, responses, and unresolved issues. All in all, it aims to offer a positive view for the future of the sector by highlighting particularly the spirit of collegiality that has developed during the pandemic across different HE institutions and national organisations. (DIPF/Orig.) |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 26.03.2021 |
Quellenangabe | Stollhans, Sascha: Studying languages in the times of COVID-19. Reflections on the delivery of teaching and learning activities and the year abroad - In: Plutino, Alessia [Hrsg.]; Polisca, Elena [Hrsg.]: Languages at work, competent multilinguals and the pedagogical challenges of COVID-19. Research-publishing.net 2021, S. 105-111 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218446 - DOI: 10.25656/01:21844; 10.14705/rpnet.2021.49.1224 |