Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-219453
DOI: 10.25656/01:21945; 10.31244/9783830993247
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-219453
DOI: 10.25656/01:21945; 10.31244/9783830993247
Titel |
Supplemental instruction I. Digital technologies |
---|---|
Weitere Beteiligte | Strømmen-Bakhtiar, Abbas [Hrsg.]; Helde, Roger [Hrsg.]; Suzen, Elisabeth [Hrsg.] |
Originalveröffentlichung | Münster ; New York : Waxmann 2021, 106 S. |
gehört zu: | Supplemental instruction II. Student learning processes |
Supplemental instruction III. Organisation and leadership | |
Dokument | Volltext (3.322 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Lernprozess; Student; Ergänzungsunterricht; Hochschulbildung; Hochschule; Tutorensystem; Digitale Medien; Technologieunterstütztes Lernen; Medieneinsatz; Studium; Qualität; Technologische Entwicklung; Anwendung; Hochschullehrer; Wahrnehmung; Norwegisch; Unterricht; Mathematikunterricht; Aufzeichnung; Vorlesung; Digitalisierung; Peer Group; Peer Group Teaching; Dreidimensionalität; Drucker; Technisches Verfahren; Lernen; Aufmerksamkeit; Gedächtnis; Lernpsychologie; Leistung; Online; Lehrer; Computernutzung; Einstellung <Psy>; Videoaufzeichnung; Simulationsprogramm; Lernsoftware; Autofahren; Labor; Literaturübersicht; Schweden; Irland; Norwegen |
Teildisziplin | Medienpädagogik Hochschulforschung und Hochschuldidaktik |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
ISBN | 978-3-8309-4324-2; 978-3-8309-9324-7; 9783830943242; 9783830993247 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2021 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | Supplemental Instruction is a program designed to support students in their learning process. The program consists of advanced students supervising new students, where the purpose is to improve students' performance and reduce the risk of interruption of studies. Supplemental Instruction was established almost 50 years ago and is used today in universities around the world. This book is about the role, use and place of digital technologies in supplemental Instruction, which includes why we need Supplemental Instruction, teacher’s integration of technology experience with lecture capture and more. The book is aimed at anyone who is concerned about study quality in higher education. The contributors are researchers and lecturers at various universities from several countries. This book is the first of a trilogy on Supplemental Instruction, where the themes for the other books are "Student Learning Processes" and “Organization and Leadership”. (DIPF/Orig.) |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 14.04.2021 |
Quellenangabe | Strømmen-Bakhtiar, Abbas [Hrsg.]; Helde, Roger [Hrsg.]; Suzen, Elisabeth [Hrsg.]: Supplemental instruction I. Digital technologies. Münster ; New York : Waxmann 2021, 106 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-219453 - DOI: 10.25656/01:21945; 10.31244/9783830993247 |