Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Titel
Educational quality of all-day schools in the German-speaking part of Switzerland. Differentiation of the research perspectives with regard to educational quality
Autoren GND-ID; GND-ID; GND-ID; GND-ID ORCID
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 5 (2017) 1, S. 58-75 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Ganztagsschule; Schulqualität; Bildungsqualität; Bildungsangebot; Schulerfolg; Ganztagsunterricht; Bildungsprinzip; Bildungsziel; Primarbereich; Schuljahr 01; Schuljahr 02; Quantitative Forschung; Qualitative Forschung; Deutschsprachige Schweiz; Schweiz
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Schulpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-3673
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):In Switzerland there are a lot of different expectations connected with the development of extended education. However, it is largely unclear whether or not the expectations concerning an extended learning culture -- and thus concerning diverse support measures in extended education offerings -- are being met. This paper takes up this point and examines from different perspectives -- through mixed methods research -- the educational principles and goals and the educational quality of extended education offerings. We found that the emphasis that directors of extended education place on the goals of opening up the schools and students' manual and practical skills can explain in part the differing quality of extended education offerings. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2017
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am11.06.2021
Empfohlene ZitierungSchuepbach, Marianne; Allmen, Benjamin von; Frei, Lukas; Nieuwenboom, Wim: Educational quality of all-day schools in the German-speaking part of Switzerland. Differentiation of the research perspectives with regard to educational quality - In: International journal for research on extended education : IJREE 5 (2017) 1, S. 58-75 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-221426 - DOI: 10.3224.ijree.v5i1.04
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)