Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-221469
DOI: 10.25656/01:22146; 10.3224/ijree.v5i2.04
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-221469
DOI: 10.25656/01:22146; 10.3224/ijree.v5i2.04
Titel |
On the move from pedagogy to timeagogy? Or how time constitutes the work of pedagogues in the Danish primary school and leisure-time center |
---|---|
Autoren | Gravesen, David Thore ; Ringskou, Lea |
Originalveröffentlichung | International journal for research on extended education : IJREE 5 (2017) 2, S. 164-177 |
Dokument | Volltext (416 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Pädagogik; Grundschule; Außerschulischer Lernort; Freizeiteinrichtung; Pädagoge; Freizeitpädagogik; Zeit; Erweitertes Bildungsangebot; Lehrer; Qualitative Forschung; Dänemark |
Teildisziplin | Schulpädagogik Pädagogische Freizeitforschung und Sportpädagogik |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2196-3673; 21963673 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2017 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | This article analyzes the work of pedagogues in the Danish Primary School and Leisure-time Center. With a reform in 2014, schooldays are prolonged and hours for leisure-time pedagogy in the afternoons have become fewer. Time pressure and a focus on effectiveness have become crucial, and core pedagogical ideas are seemingly changing. On the basis of qualitative data material and sociological theories our analysis suggests a new concept: "timeagogy." Timeagogy is a rising phenomenon deriving from the tense relationship between societal acceleration and renewed pedagogical demands on the one hand, and the pedagogue's subjective practices on the other. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | International journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2017 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 01.07.2021 |
Quellenangabe | Gravesen, David Thore; Ringskou, Lea: On the move from pedagogy to timeagogy? Or how time constitutes the work of pedagogues in the Danish primary school and leisure-time center - In: International journal for research on extended education : IJREE 5 (2017) 2, S. 164-177 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-221469 - DOI: 10.25656/01:22146; 10.3224/ijree.v5i2.04 |