Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
On the move from pedagogy to timeagogy? Or how time constitutes the work of pedagogues in the Danish primary school and leisure-time center
Autoren ORCID; ORCID
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 5 (2017) 2, S. 164-177 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Pädagogik; Grundschule; Außerschulischer Lernort; Freizeiteinrichtung; Pädagoge; Freizeitpädagogik; Zeit; Erweitertes Bildungsangebot; Lehrer; Qualitative Forschung; Dänemark
TeildisziplinSchulpädagogik
Pädagogische Freizeitforschung und Sportpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-3673
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This article analyzes the work of pedagogues in the Danish Primary School and Leisure-time Center. With a reform in 2014, schooldays are prolonged and hours for leisure-time pedagogy in the afternoons have become fewer. Time pressure and a focus on effectiveness have become crucial, and core pedagogical ideas are seemingly changing. On the basis of qualitative data material and sociological theories our analysis suggests a new concept: "timeagogy." Timeagogy is a rising phenomenon deriving from the tense relationship between societal acceleration and renewed pedagogical demands on the one hand, and the pedagogue's subjective practices on the other. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2017
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am01.07.2021
Empfohlene ZitierungGravesen, David Thore; Ringskou, Lea: On the move from pedagogy to timeagogy? Or how time constitutes the work of pedagogues in the Danish primary school and leisure-time center - In: International journal for research on extended education : IJREE 5 (2017) 2, S. 164-177 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-221469 - DOI: 10.25656/01:22146
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)