Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Governance and voluntariness for children in Swedish leisure-time centres. Leisure-time teachers interpreting their tasks and everyday practice
Autor ORCID
OriginalveröffentlichungInternational journal for research on extended education : IJREE 1 (2013) 1, S. 86-95 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Freizeit; Außerschulische Jugendbildung; Freizeiteinrichtung; Außerschulischer Lernort; Lehrer; Interview; Empirische Untersuchung; Schweden
TeildisziplinSchulpädagogik
Pädagogische Freizeitforschung und Sportpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2196-3673; 2196-7423
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The aim of this article is to explore and discuss the tension between certain aspects of governance and voluntariness for children in the context of Swedish leisure-time centres meant for younger school children. The data consists of interviews with leisure-time teachers in five settings. The results show that there appears to be a paradox in that not offering children organized activities may be interpreted as childminding while at the same time the leisure-time teachers emphasize the importance of letting the children choose which activities they wish to be involved in. This may be a question of how the leisure-time teachers interpret and understand the concept of leisure and its consequences in everyday practice. In absence of a task to evaluate the learning outcomes of the children, the leisure-time teachers need to find other ways to describe and show the high quality of the activities offered. Working with carrying out quality reports may be such a means. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftInternational journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2013
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am24.08.2021
QuellenangabeHjalmarsson, Maria: Governance and voluntariness for children in Swedish leisure-time centres. Leisure-time teachers interpreting their tasks and everyday practice - In: International journal for research on extended education : IJREE 1 (2013) 1, S. 86-95 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229754 - DOI: 10.25656/01:22975
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)