Detailanzeige
Titel |
"It's a puzzle!". Elementary school-aged youth concept-mapping the intersections of community narratives |
---|---|
Autoren |
Fernández, Jesica Siham ![]() |
Originalveröffentlichung | International journal for research on extended education : IJREE 3 (2015) 1, S. 24-38 ![]() |
Dokument | Volltext (1.473 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Primarbereich; Concept Map; Curriculum; Außerschulische Jugendbildung; Programm; Schüler; Schuljahr 04; Schuljahr 05; Grundschule; Erkenntnistheorie; Aktivität; Kalifornien; USA |
Teildisziplin | Schulpädagogik |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2196-3673; 2196-7423; 21963673; 21967423 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2015 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | We present a concept-mapping activity, developed within a youth Participatory Action Research (yPAR) after-school program, to demonstrate how the activity contributed to young people's conceptualization of social structures as interconnected. We analyze fieldnotes from the Change 4 Good yPAR program, which includes primarily Latina/o 4th and 5th grade students attending a California public elementary school. We discuss the concept-mapping activity in terms of its processes and outcomes, and how youth constructed interconnected meanings from thematic community narratives. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | International journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2015 |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 18.02.2022 |
Quellenangabe | Fernández, Jesica Siham; Nguyen, Angela; Langhout, Regina Day: "It's a puzzle!". Elementary school-aged youth concept-mapping the intersections of community narratives - In: International journal for research on extended education : IJREE 3 (2015) 1, S. 24-38 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229918 - DOI: 10.25656/01:22991 |