Detailanzeige
| Titel | 
"It's a puzzle!". Elementary school-aged youth concept-mapping the intersections of community narratives | 
|---|---|
| Autoren | Fernández, Jesica Siham  ; 
Nguyen, Angela; 
Langhout, Regina Day | 
| Originalveröffentlichung | International journal for research on extended education : IJREE 3 (2015) 1, S. 24-38  | 
| Dokument | Volltext (1.473 KB) | 
| Lizenz des Dokumentes |  | 
| Schlagwörter (Deutsch) | Primarbereich; Concept Map; Curriculum; Außerschulische Jugendbildung; Programm; Schüler; Schuljahr 04; Schuljahr 05; Grundschule; Erkenntnistheorie; Aktivität; Kalifornien; USA | 
| Teildisziplin | Schulpädagogik | 
| Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) | 
| ISSN | 2196-3673; 2196-7423; 21963673; 21967423 | 
| Sprache | Englisch | 
| Erscheinungsjahr | 2015 | 
| Begutachtungsstatus | Peer-Review | 
| Abstract (Englisch): | We present a concept-mapping activity, developed within a youth Participatory Action Research (yPAR) after-school program, to demonstrate how the activity contributed to young people's conceptualization of social structures as interconnected. We analyze fieldnotes from the Change 4 Good yPAR program, which includes primarily Latina/o 4th and 5th grade students attending a California public elementary school. We discuss the concept-mapping activity in terms of its processes and outcomes, and how youth constructed interconnected meanings from thematic community narratives. (DIPF/Orig.) | 
| weitere Beiträge dieser Zeitschrift | International journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2015 | 
| Statistik |  Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument | 
| Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis | 
| Eintrag erfolgte am | 18.02.2022 | 
| Quellenangabe | Fernández, Jesica Siham; Nguyen, Angela; Langhout, Regina Day: "It's a puzzle!". Elementary school-aged youth concept-mapping the intersections of community narratives - In: International journal for research on extended education : IJREE 3 (2015) 1, S. 24-38 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-229918 - DOI: 10.25656/01:22991 | 
 
             
     
     
   
   
      
        
           
     
    