Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230073
DOI: 10.25656/01:23007; 10.17899/ON_ED.2018.1.3
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230073
DOI: 10.25656/01:23007; 10.17899/ON_ED.2018.1.3
Titel |
The paradox of partisanship |
---|---|
Autoren |
Levinson, Meira ![]() ![]() |
Originalveröffentlichung | on education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 4 S. ![]() |
gehört zu: | Why we owe it to students to take partisan stands. A response to Levinson and Reid |
Dokument | Volltext (283 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Kritische Pädagogik; Bildungswesen; Lehrerbildung; Partei; Lehrer; Beeinflussung; Politische Einstellung; USA |
Teildisziplin | Schulpädagogik Fachdidaktik/sozialkundlich-philosophische Fächer |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2571-7855; 25717855 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2018 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | It is a truism that public school teachers should not take partisan stands in the classroom in ways that discourage students from considering or adopting alternative reasonable perspectives. At least three arguments support this widespread belief. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | on education. Journal for research and debate Jahr: 2018 |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 28.06.2022 |
Quellenangabe | Levinson, Meira; Reid, Ellis: The paradox of partisanship - In: on education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 4 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230073 - DOI: 10.25656/01:23007; 10.17899/ON_ED.2018.1.3 |