search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
DOI:
Title
Zum Verhältnis von Pädagogik und Ethik
Author GND-ID
SourceBlankertz, Herwig [Hrsg.]: Die Theorie-Praxis-Diskussion in der Erziehungswissenschaft. Beiträge vom 6. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 8. - 10.3.1978 in der Universität Tübingen. Weinheim ; Basel : Beltz 1978, S. 103-115. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 15)
Document  (1.030 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Pädagogik; Erziehung; Ethik; Moral; Handlung; Theorie; Philosophie; Praktische Philosophie; Argumentation; Begründung; Geschichte <Histor>; Gesellschaft; Vertrag; Norm; Wert; Ziel; Tugend; Konflikt; Sprache; Konstruktivismus; Entwicklungstheorie
sub-disciplineGeneral Educational Science
Philosophy of Education
Document typeArticle (from a serial)
ISBN3-407-41115-4
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
is part of:Die Theorie-Praxis-Diskussion in der Erziehungswissenschaft. Beiträge vom 6. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 8. - 10.3.1978 in der Universität Tübingen
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication16.08.2021
CitationBrumlik, Michael: Zum Verhältnis von Pädagogik und Ethik - In: Blankertz, Herwig [Hrsg.]: Die Theorie-Praxis-Diskussion in der Erziehungswissenschaft. Beiträge vom 6. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 8. - 10.3.1978 in der Universität Tübingen. Weinheim ; Basel : Beltz 1978, S. 103-115. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 15) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-231453 - DOI: 10.25656/01:23145
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)