search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Original Title
Lehrerbildungskonzept zur Förderung der Medienkompetenz im Berufsfeld Ernährung und Hauswirtschaft
Parallel titleTeacher training concept to promote media competence in the vocational field of nutrition and home economics
Author ORCID
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 3, S. 42-54 ZDB
Document
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)Berufsbildung; Digitalisierung; Lehrerbildung; Medienkompetenz; Ernährung und Hauswirtschaft; Fachspezifik; Berufsschule; Lehrer; Berufsschulunterricht; Digitale Medien; Medienpädagogik
sub-disciplineVocational Education and Training
Media Education
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die fachspezifische Förderung der Medienkompetenz angehender Berufsschullehrkräfte im Berufsfeld Ernährung und Hauswirtschaft verbessert die Gestaltung zeitgemäßer Unterrichtsszenarien. Fachdidaktische Medienpädagogik stellt die Anwendung, Gestaltung und Reflexion digitaler Tools in den Mittelpunkt der Lehre. Ziele sind die Professionalisierung der Lehrkräfte beim Umgang mit digitalen Medien. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The subject-specific promotion of the media competence of future vocational school teachers of nutrition and home economics improves the design of contemporary teaching scenarios. Subject didactic media pedagogy places the application, design and reflection of digital tools at the centre of teaching. The aim is to professionalize the teaching staff when dealing with digital media. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalHaushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2019
additional URLsDOI: 10.3224/hibifo.v8i3.04
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication09.09.2021
CitationMiesera, Susanne: Lehrerbildungskonzept zur Förderung der Medienkompetenz im Berufsfeld Ernährung und Hauswirtschaft - In: Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 3, S. 42-54 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-232320 - DOI: 10.25656/01:23232
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)