search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Das Schreibentwicklungsportfolio – Durch formatives Feedback zu akademischen Schreibfertigkeiten
Parallel titleThe «Writing Development Portfolio» – Promoting academic writing skills through formative feedback
Authors
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 39 (2021) 2, S. 232-246 ZDB
Document  (1.812 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2296-9632; 22969632
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Studierende im Studium stehen zu Studienbeginn der Herausforderung gegenüber, notwendige, aber überwiegend nicht ausgebildete akademische Schreibfertigkeiten erwerben zu müssen. Der Beitrag behandelt die Anforderungen des akademischen Schreibens im Studium an einer Pädagogischen Hochschule und unterbreitet Möglichkeiten, wie Studierende unter Einsatz von formativem Feedback akademische Schreibfertigkeiten erwerben können. Konkret wird ein Instrument, das Schreibentwicklungsportfolio, vorgestellt. Das Schreibentwicklungsportfolio kann als ein implizites Schreibcurriculum angewendet werden kann. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):At the beginning of their studies, undergraduate student teachers face the challenge of having to acquire necessary but often insufficiently developed academic writing skills. This paper discusses the requirements of academic writing in undergraduate study programmes at universities of teacher education and suggests ways in which student teachers can acquire academic writing skills through the use of formative feedback. Against this background, it introduces one specific tool: the so-called «Writing Development Portfolio». The «Writing Development Portfolio» can be applied as an implicit writing curriculum.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication07.10.2021
CitationWischgoll, Anke; Mezger, Res: Das Schreibentwicklungsportfolio – Durch formatives Feedback zu akademischen Schreibfertigkeiten - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 39 (2021) 2, S. 232-246 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-233969 - DOI: 10.25656/01:23396
export files

share content at social platforms