Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Originaltitel
Teachers’ self-efficacy based on symptoms of attention deficit hyperactivity disorder in primary school pupils
ParalleltitelSamoučinkovitost učiteljev pri obravnavi učencev s simptomi motnje pozornosti s hiperaktivnostjo
Autoren ; ;
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 11 (2021) 3, S. 141-161
Dokument
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)Grundschule; Lehrer; Selbstwirksamkeit; Schüler; Aufmerksamkeits-Defizit-Hyperaktivitäts-Störung; Selbstkompetenz; Selbsteinschätzung; Symptom; Verhaltensauffälligkeit; Früherkennung; Empirische Untersuchung; Kroatien
TeildisziplinSchulpädagogik
Sonderpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Both the quality and quantity of teachers’ experiences of self-competence in dealing with pupils with symptoms of Attention Deficit Hyperactivity Disorder have been the subject of a great deal of research. The permanent monitoring of the levels at which teachers accomplish such competencies, which have a positive effect on the improvement of teaching, is one of the tasks of educational science. The present paper determines how teachers self-assess their efficacy in teaching pupils with behavioural difficulties based on the pupils’ symptoms of attention disorder and hyperactivity. Primary school teachers from 12 counties of the Republic of Croatia participated in the research. The teachers provided data for a total of 1,383 pupils in whom they subjectively detected behavioural difficulties. The research reveals that the characteristics of the pupil best predict the teacher’s self-efficacy. More time spent in the classroom with the teacher, better academic achievement, and a lower school grade indicate higher self-efficacy in teachers. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2021
zusätzliche URLsDOI: 10.26529/cepsj.746
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am14.10.2021
QuellenangabeVlah, Natasa; Velki, Tena; Kovacic, Emina: Teachers’ self-efficacy based on symptoms of attention deficit hyperactivity disorder in primary school pupils - In: CEPS Journal 11 (2021) 3, S. 141-161 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-234448 - DOI: 10.25656/01:23444
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)