details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-236492
DOI: 10.25656/01:23649; 10.3224/hibifo.v8i4.05
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-236492
DOI: 10.25656/01:23649; 10.3224/hibifo.v8i4.05
Original Title |
"Wirtschaft entdecken" – eine computergestützte Lernumgebung mit Lernpotenzial für Lernende und Lehrpersonen |
---|---|
Parallel title | "Discovering economy" – a computer-based learning environment with learning potential for learners and teachers |
Authors | Wespi, Claudia ; Steiner, Markus |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 4, S. 77-89 |
Document | full text (2.057 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Lernumgebung; Computerunterstützter Unterricht; Lehrerbildung; Planspiel; Kompetenz; Simulationsprogramm; Hauswirtschaftslehre; Sekundarstufe I; Wirtschaft; Lehrerausbildung; Schweiz |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Vocational Education and Training |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Im Fach Wirtschaft – Arbeit – Haushalt (WAH) sollen Lernende die wechselseitige Abhängigkeit von Haushalten und Unternehmen der Wirtschaft erkennen. Die Lernumgebung „Wirtschaft entdecken“ unterstützt Lernende und Lehrpersonen darin, die Perspektive eines Unternehmens einzunehmen. Das Konzept, in dessen Zentrum eine computerbasierte Simulation mit fünf Levels steht, umfasst die drei Phasen „Heranführung“, „Planspiel“ und „Transfer“. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | In the subject Economy – Work – Household learners should recognize the mutual dependence of households and enterprises of the economy. The learning environment “Discovering economy” supports learners and teachers in taking the perspective of a company. The concept, which focuses on a computer-based simulation with five levels, comprises the three phases “introduction”, “business game” and “transfer”. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2019 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 18.11.2021 |
Citation | Wespi, Claudia; Steiner, Markus: "Wirtschaft entdecken" – eine computergestützte Lernumgebung mit Lernpotenzial für Lernende und Lehrpersonen - In: Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 4, S. 77-89 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-236492 - DOI: 10.25656/01:23649; 10.3224/hibifo.v8i4.05 |