search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
"Wirtschaft entdecken" – eine computergestützte Lernumgebung mit Lernpotenzial für Lernende und Lehrpersonen
Parallel title"Discovering economy" – a computer-based learning environment with learning potential for learners and teachers
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 4, S. 77-89 ZDB
Document  (2.057 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im Fach Wirtschaft – Arbeit – Haushalt (WAH) sollen Lernende die wechselseitige Abhängigkeit von Haushalten und Unternehmen der Wirtschaft erkennen. Die Lernumgebung „Wirtschaft entdecken“ unterstützt Lernende und Lehrpersonen darin, die Perspektive eines Unternehmens einzunehmen. Das Konzept, in dessen Zentrum eine computerbasierte Simulation mit fünf Levels steht, umfasst die drei Phasen „Heranführung“, „Planspiel“ und „Transfer“. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In the subject Economy – Work – Household learners should recognize the mutual dependence of households and enterprises of the economy. The learning environment “Discovering economy” supports learners and teachers in taking the perspective of a company. The concept, which focuses on a computer-based simulation with five levels, comprises the three phases “introduction”, “business game” and “transfer”. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication18.11.2021
CitationWespi, Claudia; Steiner, Markus: "Wirtschaft entdecken" – eine computergestützte Lernumgebung mit Lernpotenzial für Lernende und Lehrpersonen - In: Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 4, S. 77-89 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-236492 - DOI: 10.25656/01:23649; 10.3224/hibifo.v8i4.05
export files

share content at social platforms