search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Alexander Wettstein / Marion Scherzinger: Unterrichtsstörungen verstehen und wirksam vorbeugen. Stuttgart: Kohlhammer 2019 (175 S.) [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 19 (2020) 3 ZDB
Document  (205 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Schule; Unterricht; Unterrichtsstörung; Lehrer; Schüler; Schüler-Lehrer-Beziehung; Diagnostik; Kompetenz; Klassenführung; Schulklasse; Interaktion; Studie
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Curriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677; 16130677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Alexander Wettstein / Marion Scherzinger: Unterrichtsstörungen verstehen und wirksam vorbeugen. Stuttgart: Kohlhammer 2019 (175 S.; ISBN 978-3-17-034761-8; 28,00 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2020
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication17.03.2023
CitationSterel, Saskia: Alexander Wettstein / Marion Scherzinger: Unterrichtsstörungen verstehen und wirksam vorbeugen. Stuttgart: Kohlhammer 2019 (175 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 19 (2020) 3 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-240698 - DOI: 10.25656/01:24069
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)