Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Originaltitel
The mediating role of parents and school in peer aggression problems
ParalleltitelPosredniška vloga staršev in šole pri vrstniškem nasilju
Autor
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 12 (2022) 1, S. 169-188
Dokument  (368 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)Schüler; Sekundarstufe I; Peer Group; Schüler-Schüler-Beziehung; Gewalt; Eltern; Aufsicht; Mediation; Elternrolle; Konfliktlösung; Aggression; Einflussfaktor; Mediennutzung; Wohnort; Sozialer Brennpunkt; Unterrichtsklima; Verbale Aggression; Internet; Fragebogenerhebung; Kroatien
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Schulpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Starting from the ecological framework, the present study aimed to examine the mediating effects of parental supervision and school climate on the relationship between exosystem variables (time spent with media and perceived neighbourhood dangerousness) and peer aggression problems (peer aggression and victimisation). The participants were 880 primary school students. The data were analysed with multiple regression. The results show that both mediators (parental supervision and school climate) have statistically significant partial mediating effects on peer aggression and victimisation. If students experienced more parental supervision, there was a decrease in the relationship between a) time spent with media and peer aggression, and b) perceived neighbourhood dangerousness and peer aggression and victimisation. Identical findings were obtained for positive school climate. Thus, positive school climate and parental supervision served as protective factors against the negative influence of dangerous neighbourhoods and excessive use of media on peer aggression problems. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2022
zusätzliche URLsDOI: 10.26529/cepsj.921
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am02.05.2022
QuellenangabeVelki, Tena: The mediating role of parents and school in peer aggression problems - In: CEPS Journal 12 (2022) 1, S. 169-188 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-244015 - DOI: 10.25656/01:24401
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)