search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Essen in der Schule. Diskurse und Perspektiven
Parallel titleEating at school. Discourses and perspectives
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 2, S. 93-104 ZDB
Document  (759 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):An die Schulverpflegung werden vielfältige (Bildungs-)Ansprüche gestellt, gleichzeitig besteht der Auftrag, Ernährungsbildung flächendeckend curricular zu verankern. Nicht zuletzt aus strukturellen Gründen stehen beide Handlungsfelder bisher kaum in Verbindung. Dieser Beitrag zum Diskurs nimmt Essen in der Schule als Bildungsfeld in den Blick. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):School catering has to meet a wide range of (educational) demands, and at the same time, it is necessary to establish nutritional education as part of the curriculum across the board. Not least for structural reasons, the two fields of action have so far hardly been connected. This contribution to the discourse focuses on eating at school as a field of education. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication28.06.2022
CitationHäußler, Angela; Schneider, Katja: Essen in der Schule. Diskurse und Perspektiven - In: Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 2, S. 93-104 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-246667 - DOI: 10.25656/01:24666; 10.3224/hibifo.v9i2.08
export files

share content at social platforms