Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
The transformative dance of the crisis to resignify social educational work. Auto-ethnographical reflections on a cooperative enquiry in Northern Italy during the COVID-19 pandemic
Autor
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 13 (2022) 2, S. 209-221 ZDB
Dokument  (419 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Soziale Arbeit; Pandemie; COVID-19; Intelligenzschwäche; Reflexivität; Bildungsarbeit; Sonderpädagogik; Sozialpädagogik; Tanz; Italien
TeildisziplinSonderpädagogik
Sozialpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426; 20007426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This contribution proposes an autoethnographic reflection on a cooperative enquiry involving social workers, volunteers and family members of people with intellectual disabilities in Northern Italy. The author, a social worker and doctoral student, recognises the complexity of her own positioning and reflects on the educational work that takes place in the social sphere, on the risks connected to a technocratic logic and on critical, and transformative possibilities offered by the crisis. The author proposes a systemic reflexivity that challenges the dominant discourses, connects the micro, meso and macro levels and promotes different ways of knowing. The dynamism of the body, linked to the author's experience in the field of contemporary dance, becomes a symbolic way to decolonise the posture of social workers and open it up to the transformative potential of a sensitive, conscious and incorporated social educational work. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2022
zusätzliche URLsDOI: 10.3384/rela.2000-7426.4197
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am29.07.2022
QuellenangabeCuppari, Antonella: The transformative dance of the crisis to resignify social educational work. Auto-ethnographical reflections on a cooperative enquiry in Northern Italy during the COVID-19 pandemic - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 13 (2022) 2, S. 209-221 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-251780 - DOI: 10.25656/01:25178
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)