details
Original Title |
Perspektiven für ein Lehrerausbildungsmodell "Inklusion" |
---|---|
Parallel title | Perspectives for a teacher education model "inclusion" |
Authors |
Wolfswinkler, Günther ![]() ![]() ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 106 (2014) 4, S. 373-385 ![]() |
Document | full text (331 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsinhalt; Kompetenz; Diagnose; Förderung; Lehrer; Lehramtsstudiengang; Lehrerausbildung; Schüler; Didaktik; Inklusion; Universität; Sonderpädagogik; Heterogenität |
sub-discipline | Special Education Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2014 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Inklusion stellt neue Herausforderungen an die Schul- und Unterrichtsentwicklung, und Universitäten müssen ihr Lehrerausbildungsprofil für nicht sonderpädagogische Studiengänge sowohl in den Bildungswissenschaften als auch in den Fachdidaktiken entsprechend erweitern. Der Beitrag diskutiert Perspektiven, wie ausgehend von bestehenden Ausbildungsinhalten in verschiedenen Ausbildungssegmenten und -phasen inklusionsrelevante Kompetenzbereiche erschlossen werden können. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Inclusive education postulates new challenges for school development and instruction, and universities without special education programmes have to upgrade their teacher education programmes for educational sciences as well as for domain specific didactics. Based on existing modules of teacher education, the following article discusses perspectives for upgrading competencies relevant for inclusive education in different phases and areas of teacher education. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2014 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 21.12.2022 |
Citation | Wolfswinkler, Günther; Fritz-Stratmann, Annemarie; Scherer, Petra: Perspektiven für ein Lehrerausbildungsmodell "Inklusion" - In: Die Deutsche Schule 106 (2014) 4, S. 373-385 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-259019 - DOI: 10.25656/01:25901 |