search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Perspektiven für ein Lehrerausbildungsmodell "Inklusion"
Parallel titlePerspectives for a teacher education model "inclusion"
Authors
SourceDie Deutsche Schule 106 (2014) 4, S. 373-385 ZDB
Document  (331 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Inklusion stellt neue Herausforderungen an die Schul- und Unterrichtsentwicklung, und Universitäten müssen ihr Lehrerausbildungsprofil für nicht sonderpädagogische Studiengänge sowohl in den Bildungswissenschaften als auch in den Fachdidaktiken entsprechend erweitern. Der Beitrag diskutiert Perspektiven, wie ausgehend von bestehenden Ausbildungsinhalten in verschiedenen Ausbildungssegmenten und -phasen inklusionsrelevante Kompetenzbereiche erschlossen werden können. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Inclusive education postulates new challenges for school development and instruction, and universities without special education programmes have to upgrade their teacher education programmes for educational sciences as well as for domain specific didactics. Based on existing modules of teacher education, the following article discusses perspectives for upgrading competencies relevant for inclusive education in different phases and areas of teacher education. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication21.12.2022
CitationWolfswinkler, Günther; Fritz-Stratmann, Annemarie; Scherer, Petra: Perspektiven für ein Lehrerausbildungsmodell "Inklusion" - In: Die Deutsche Schule 106 (2014) 4, S. 373-385 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-259019 - DOI: 10.25656/01:25901
export files

share content at social platforms