Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Originaltitel
The influence of technology in educating English language learners at-risk or with disabilities: a systematic review
ParalleltitelVpliv tehnologije pri poučevanju angleščine ogroženih učencev ali učencev s posebnimi potrebami: sistematični pregled
Autoren ; ;
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 12 (2022) 4, S. 53-74
Dokument  (305 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)Englisch als Zweitsprache; Fremdsprachenunterricht; Schüler; Behinderung; Sonderpädagogischer Förderbedarf; Digitale Medien; Medieneinsatz; Unterrichtsmedien; Einflussfaktor; Lernerfolg; Einstellung <Psy>; Wahrnehmung; Computerunterstützter Unterricht; Lernschwierigkeit; Autismus; Forschungsstand; Systematic Review
TeildisziplinSonderpädagogik
Medienpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647; 22322647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):With the development of technology, the quantity and quality of electronic devices for students learning English as a second or foreign language (ESL/EFL) are on the rise, especially since the outbreak of the Covid-19 pandemic. To facilitate practices in English language education for students with special needs, the researchers conducted a systematic review of the empirical studies of technology tools for ESL/EFL students with learning difficulties published in the previous two decades. This paper presents the study selection process and findings of the review based on 16 peer-reviewed journal articles and one book chapter. The paper reveals the frequent mental and physical difficulties of English language learning and the typical technology tools employed in and out of class. More importantly, this paper discusses the roles of these technology tools in students’ English language acquisition, specifically their effects on student learning outcomes and the students’ perceptions toward them. With limited primary sources, this paper calls for more attention to the use of technology in English language learning of ESL/EFL students identified as at-risk and with learning disabilities and raises some implications for future research and instructional practices. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2022
zusätzliche URLsDOI: 10.26529/cepsj.1426
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am14.02.2023
QuellenangabeJiang, Yizhe; Wang, Qian; Weng, Zhenjie: The influence of technology in educating English language learners at-risk or with disabilities: a systematic review - In: CEPS Journal 12 (2022) 4, S. 53-74 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-261011 - DOI: 10.25656/01:26101
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)