Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Improving chatbots in higher education. Intent recognition evaluation
Autoren
OriginalveröffentlichungWollersheim, Heinz-Werner [Hrsg.]; Karapanos, Marios [Hrsg.]; Pengel, Norbert [Hrsg.]: Bildung in der digitalen Transformation. Münster ; New York : Waxmann 2021, S. 257-267. - (Medien in der Wissenschaft; 78)
Dokument  (5.537 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN978-3-8309-4456-0; 9783830944560
ISSN1434-3436; 14343436
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):Intelligent assistants provide a lot of potential in the development of scalable mentoring solutions for higher education. Chatbots became popular also in this field, but they may cause users’ frustration if they do not understand the user correctly. Therefore, it is crucial to evaluate their performance in recognizing user messages, in order to know their weak points and improve them accordingly. In their experiments, the autors took one chatbot used by students of educational sciences and evaluated it from various perspectives. The results indicate that this kind of validation can help to improve the usability of chatbots in the learning domain. (DIPF/Orig.)
Beitrag in:Bildung in der digitalen Transformation
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am19.06.2023
QuellenangabeLi, Hong; Arndt, Tamar; Kravčík, Miloš: Improving chatbots in higher education. Intent recognition evaluation - In: Wollersheim, Heinz-Werner [Hrsg.]; Karapanos, Marios [Hrsg.]; Pengel, Norbert [Hrsg.]: Bildung in der digitalen Transformation. Münster ; New York : Waxmann 2021, S. 257-267. - (Medien in der Wissenschaft; 78) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-266416 - DOI: 10.25656/01:26641
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen