search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Berufsfelderforschende Lehrerausbildung. Zur Steigerung der Ausbildungswirksamkeit der Studienseminare
Parallel titleTeacher training and the survey of professional fields. Increasing the efficacy of the "in-school training phase"
Author
SourceDie Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 500-513 ZDB
Document  (13.100 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Bevor Strukturentscheidungen in der Lehrerbildung fallen, müssen empirische Daten gesammelt werden und auch die II. Phase auf ihre Wirksamkeit hin untersucht werden. Eine höhere Wirksamkeit wird durch einen verbindlichen Ausbildungsrahmen bei gleichzeitigen individuell variablen Ausbildungszielen und der Ausbildung der reflektierenden Kompetenzen der Auszubildenden erwartet. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):It is necessary to base decisions of teacher-training-reform on empirical results and to analyse the efficacy of the "training-on-the-job-phase". Higher efficacy is expected by offering the trainees the opportunity to set individual objectives within a high structured frame and by stressing the trainee's reflective competence. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication14.11.2023
CitationVogel, Sigrid: Berufsfelderforschende Lehrerausbildung. Zur Steigerung der Ausbildungswirksamkeit der Studienseminare - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 500-513 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275343 - DOI: 10.25656/01:27534
export files

share content at social platforms