Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
International teachers for tomorrow's school. Opportunities and challenges of the professional re-entry of international teachers in selected European countries
Weitere BeteiligteSchüssler, Renate [Hrsg.] GND-ID; Hachmeister, Silke [Hrsg.] GND-ID; Auner, Nadine [Hrsg.] GND-ID; D’Herdt, Katrijn [Hrsg.] GND-ID; Holz, Oliver [Hrsg.] GND-ID
OriginalveröffentlichungMünster ; New York : Waxmann 2023, 207 S.
hat Version:Internationale Lehrkräfte für die Schule von morgen. Chancen und Herausforderungen des beruflichen Wiedereinstiegs internationaler Lehrkräfte in ausgewählten europäischen Ländern
Dokument (3.342 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartMonographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung
ISBN978-3-8309-9719-1; 978-3-8309-4719-6; 9783830997191; 9783830947196
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):Global migration movements are also reflected in classrooms. However, the professional re-entry of migrant teachers with and without a refugee background has been neglected for a long time. This publication, which was developed in the European project "International Teachers for Tomorrow's School" (ITTS), is dedicated to this question. In seven country contributions, the opportunities and challenges of returning to work in Belgium, Germany, Greece, Iceland, Poland, Slovenia and Türkiye are examined - for some of the countries, new ground was broken. It is shown which conditions favour, challenge or prevent a new professional start. In addition, the results of the cross-national ITTS study are presented, in which high satisfaction values are reflected among those teachers who succeeded in re-entering the profession despite many hurdles. Finally, the findings of the project are condensed into a series of hints and recommendations. (DIPF/Orig.)
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am29.11.2023
QuellenangabeSchüssler, Renate [Hrsg.]; Hachmeister, Silke [Hrsg.]; Auner, Nadine [Hrsg.]; D’Herdt, Katrijn [Hrsg.]; Holz, Oliver [Hrsg.]: International teachers for tomorrow's school. Opportunities and challenges of the professional re-entry of international teachers in selected European countries. Münster ; New York : Waxmann 2023, 207 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-281223 - DOI: 10.25656/01:28122; 10.31244/9783830997191
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen