Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-306404
DOI: 10.25656/01:30640; 10.19211/KUP9783737601450
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-306404
DOI: 10.25656/01:30640; 10.19211/KUP9783737601450
Titel |
Theory of inquiry learning arrangements. Research, reflection, and implementation |
---|---|
Weitere Beteiligte | Reitinger, Johannes [Hrsg.] ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Originalveröffentlichung | Kassel : kassel university press 2016, viii, 248 S. |
Dokument | Volltext (9.016 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Exploration; Interaktion; Didaktik; Forschendes Lernen; Authentisches Lehrmaterial; Selbstbestimmtes Lernen; Unterricht; Fremdsprache; Reflexion <Phil>; Erforschung; Kriterium; Lernen; Lehramtsstudent; Lehrerbildung |
Teildisziplin | Allgemeine Erziehungswissenschaft Pädagogische Psychologie |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
ISBN | 978-3-7376-0145-0; 978-3-7376-0144-3; 9783737601450; 9783737601443 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2016 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | Human beings come equipped with a tendency to generally not want to leave thinking to others. With the endeavor to professionally, reflectively, and gracefully support each individual on the basis of this tendency, the paradigm of a curious, self-determined, and inquiring human is developed in this volume, which might point the way towards a promising future. In view of such a perspective, the authors regard the pedagogical construct of self-determined Inquiry Learning as just such a promising concept. The Theory of Inquiry Learning Arrangements (TILA) concretizes this approach according to the principles of critical multiplism. The effectivity of TILA is scrutinized via the personalized concepts AuRELIA (Authentic Reflective Exploratory Learning and Interaction Arrangements) and CrEEd (Criteria-based Explorations in Education). These concepts are presented in detail, empirically investigated, and underpinned with practical examples. In the current edited volume, the concept of self-determined Inquiry Learning is further empirically substantiated and presented to the international community. (DIPF/Orig.) |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 02.08.2024 |
Quellenangabe | Reitinger, Johannes [Hrsg.]; Haberfellner, Christina [Hrsg.]; Brewster, Eric [Hrsg.]; Kramer, Martin [Hrsg.]: Theory of inquiry learning arrangements. Research, reflection, and implementation. Kassel : kassel university press 2016, viii, 248 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-306404 - DOI: 10.25656/01:30640; 10.19211/KUP9783737601450 |