Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-307534
DOI: 10.25656/01:30753; 10.31244/9783830996606
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-307534
DOI: 10.25656/01:30753; 10.31244/9783830996606
Titel |
Inclusive (teacher) education after war |
---|---|
Weitere Beteiligte | Bartels, Frederike [Hrsg.] ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Originalveröffentlichung | Münster ; New York : Waxmann 2024, 177 S. |
Dokument | Volltext (2.516 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Sonderpädagogik; Bildung; Lehrerbildung; Krieg; Behinderung; Inklusion; Heterogenität; Soziale Gerechtigkeit; Menschenrechte; Diversifikation; Instabilität; Inklusive Pädagogik; Bildungssystem; Digitalisierung; Gesamtschule; Primarbereich; Partizipation; Empirische Forschung; Kurdistan; Irak |
Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft Sonderpädagogik |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
ISBN | 978-3-8309-9660-6; 978-3-8309-4660-1; 9783830996606; 9783830946601 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2024 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | The book summarizes important data on cross-sectional topics of heterogeneity, diversity, social justice, human rights, and inclusion in the educational sector in Iraq and in the autonomous region of Kurdistan. Scientists from Iraq, Germany and Austria jointly describe international perspectives and regional approaches to inclusion in the destabilized country of Iraq and autonomous region of Kurdistan. The authors demonstrate findings, conditions, and future perspectives, presenting approaches to action at the local level and indicating necessities for action. On a superregional level, the book can help educational governments and scientists who are in a similar process under similar conditions by describing approaches for research and reform infrastructure, developing countries and post-war countries. (DIPF/Orig.) |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 22.08.2024 |
Quellenangabe | Bartels, Frederike [Hrsg.]; Vierbuchen, Marie-Christine [Hrsg.]; Hillenbrand, Clemens [Hrsg.]: Inclusive (teacher) education after war. Münster ; New York : Waxmann 2024, 177 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-307534 - DOI: 10.25656/01:30753; 10.31244/9783830996606 |