Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Inclusive (teacher) education after war
Weitere BeteiligteBartels, Frederike [Hrsg.] GND-ID ORCID; Vierbuchen, Marie-Christine [Hrsg.] GND-ID ORCID; Hillenbrand, Clemens [Hrsg.] GND-ID ORCID
OriginalveröffentlichungMünster ; New York : Waxmann 2024, 177 S.
Dokument (2.516 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartMonographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung
ISBN978-3-8309-9660-6; 978-3-8309-4660-1; 9783830996606; 9783830946601
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):The book summarizes important data on cross-sectional topics of heterogeneity, diversity, social justice, human rights, and inclusion in the educational sector in Iraq and in the autonomous region of Kurdistan. Scientists from Iraq, Germany and Austria jointly describe international perspectives and regional approaches to inclusion in the destabilized country of Iraq and autonomous region of Kurdistan. The authors demonstrate findings, conditions, and future perspectives, presenting approaches to action at the local level and indicating necessities for action. On a superregional level, the book can help educational governments and scientists who are in a similar process under similar conditions by describing approaches for research and reform infrastructure, developing countries and post-war countries. (DIPF/Orig.)
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am22.08.2024
QuellenangabeBartels, Frederike [Hrsg.]; Vierbuchen, Marie-Christine [Hrsg.]; Hillenbrand, Clemens [Hrsg.]: Inclusive (teacher) education after war. Münster ; New York : Waxmann 2024, 177 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-307534 - DOI: 10.25656/01:30753; 10.31244/9783830996606
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen