Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-335929
DOI: 10.25656/01:33592; 10.3224/96665052
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-335929
DOI: 10.25656/01:33592; 10.3224/96665052
Titel |
Quality teacher education in Cameroon. The role of sociocultural backgrounds in pedagogical reform projects |
---|---|
Autor |
Hassana, Hamidou ![]() ![]() |
Originalveröffentlichung | Opladen • Berlin • Toronto : Budrich Academic Press 2022, 390, iii S. |
Dokument | Volltext (7.681 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Lehrerbildung; Soziale Herkunft; Schulreform; Ausbildung; Transformation; Interkulturelle Bildung; Reformpädagogik; Lehrer; Soziokultureller Faktor; Sozialer Hintergrund; Interkulturelle Kommunikation; Lernerorientierung; Internationaler Vergleich; Internationale Zusammenarbeit; Dokumentarische Methode; Empirische Untersuchung; Qualitative Forschung; Deutschland; Kamerun |
Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft Schulpädagogik |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
ISBN | 978-3-96665-946-8; 978-3-96665-052-6; 9783966659468; 9783966650526 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2022 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | Quality teacher education improves the quality of teaching and learning processes. What role do the sociocultural backgrounds play here? The book highlights how actors’ sociocultural backgrounds influence the quality of teacher training within a pedagogical reform project involving participants from Cameroon and Germany. The analysis and interpretation of qualitative data shows that actors’ sociocultural backgrounds are important factors influencing international, intercultural dialogues on teacher education as well as teaching-learning interaction dynamics in classrooms. The book further discusses the influence of sociocultural contexts on learner-centered classrooms based on principles of diversity, interaction and reciprocal responsibility. (DIPF/Orig.) |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 09.07.2025 |
Quellenangabe | Hassana, Hamidou: Quality teacher education in Cameroon. The role of sociocultural backgrounds in pedagogical reform projects. Opladen • Berlin • Toronto : Budrich Academic Press 2022, 390, iii S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-335929 - DOI: 10.25656/01:33592; 10.3224/96665052 |