search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Ecumenical learning and curricula for Christian education in East Africa
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 24 (2001) 3, S. 13-15 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Lernen; Religion; Theologie; Ökumenisches Lernen; Curriculum; Interreligiöser Dialog; Kirche; Ökumene; Christliche Religion; Christliche Erziehung; Mission; Geschichte <Histor>; Lutherische Kirche; Anglikanische Kirche; Ostafrika; Kenia; Tansania; Uganda
sub-disciplineTeaching Didactics/Religious Education
Document typeArticle (journal)
ISSN1434-4688
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Vor dem Hintergrund eigener Erfahrungen mit missionsgeprägter religiöser Sozialisation beschreibt der Verfasser den Versuch, ein ökumenisch ausgerichtetes Curriculum in Ostafrika zu entwickeln. Auch wenn der Versuch letztlich scheiterte, wirkten die dabei gemachten ökumenischen Erfahrungen lange nach. ( DIPF/Orig.)
other articles of this journalZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2001
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication29.04.2021
Suggested CitationLema, Anza: Ecumenical learning and curricula for Christian education in East Africa - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 24 (2001) 3, S. 13-15 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-62232
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)