Detailanzeige
Titel |
Education as a factor of intercultural communication |
---|---|
Autor | Gojkov, Grozdanka |
Originalveröffentlichung | CEPS Journal 1 (2011) 2, S. 87-104 |
Dokument | Volltext (239 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Interkulturelle Bildung; Interkulturelle Kommunikation; Pädagogik; Kommunikative Kompetenz; Interkulturelle Kompetenz; Multikulturalität; Curriculumentwicklung; Kulturpluralismus; Erziehungstheorie; Individuum; Selbstkompetenz; Selbstorganisation; Selbstregulation; Selbstverantwortung; Selbstevaluation; Problemlösen; Erziehungsziel; Selbstbestimmung; Selbstreflexion; Konstruktivismus; Europäische Integration; Europa |
Teildisziplin | Allgemeine Erziehungswissenschaft Schulpädagogik |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2232-2647; 22322647 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2011 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | The paper considers alternative constructivism as a possibility of theoretical starting point regarding education as a factor of intercultural communication. The introductory part of the paper deals with Kelly’s personal construct theory permeating the arguments in favour of the theoretical research thesis referring to the issue of the extent the pluralism of European culture space interferes with national culture through education. Furthermore, the paper considers the way pedagogy has been searching for more comprehensive self-observation, self-reflection and self-determination on its way to self-change in order to ensure freedom of personal action according to contemporary philosophical discussions. The importance of education as a factor of intercultural communication has been supported by the outcomes of an explorative empirical research, which is an element bonding all the reflections in the text. Finally, the key competences for intercultural communication have been stated in the paper. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | CEPS Journal Jahr: 2011 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 16.08.2012 |
Quellenangabe | Gojkov, Grozdanka: Education as a factor of intercultural communication - In: CEPS Journal 1 (2011) 2, S. 87-104 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-65299 - DOI: 10.25656/01:6529 |