search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Original Title
Five research-based heuristics for using video in pre-service teacher education
Parallel titleFünf evidenzbasierte Heuristiken für den Einsatz von Video in der universitären Lehrerausbildung
Authors ; ; ; ;
SourceJournal for educational research online 5 (2013) 1, S. 90-114 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Lehrerforschung; Evidenz; Videoaufzeichnung; Lehrerausbildung; Referendar; Heuristik; Lehramtsstudent; Unterrichtsbeobachtung; Mediennutzung; Medieneinsatz; Effektivität
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Higher Education
Document typeArticle (journal)
ISSN1866-6671
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):This article provides a research synthesis on the use of video in pre-service teacher education. Common ideas and evidences concerning the use of video in pre-service teacher education are reviewed. Based on the state-of-the-art in using video, five research-based heuristics are derived. Research findings of a number of studies are further used to illustrate the specification of heuristics. Specifically, a set of rules of thumb about when, how, and why to use video is presented to clarify the strengths and limitations of video as a medium to support pre-service teacher learning. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Der Beitrag liefert eine Forschungssynthese zur Nutzung von Video in der universitären Lehrerausbildung. Die Forschung wird dahingehend zusammengefasst, welche Ideen derzeit verfolgt werden und welche Evidenzen zur Nutzung von Video vorliegen. Basierend auf dem Forschungsstand leiten die Autoren fünf forschungsbasierte Heuristiken zum Einsatz von Video ab. Die Forschungsergebnisse einer Reihe ausgewählter Studien werden genutzt, um die Heuristiken weiter zu spezifizieren. Es werden Erfahrungsregeln vorgestellt, wann, wie und warum Video in der universitären Lehrerbildung eingesetzt werden kann. Die Erfahrungsregeln sollen helfen, Stärken und Schwächen von Video als ein Medium zur Unterstützung des Lernens von Lehramtsstudierenden zu klären. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalJournal for educational research online Jahr: 2013
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication13.08.2013
CitationBlomberg, Geraldine; Renkl, Alexander; Gamoran Sherin, Miriam; Borko, Hilda; Seidel, Tina: Five research-based heuristics for using video in pre-service teacher education - In: Journal for educational research online 5 (2013) 1, S. 90-114 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-80215 - DOI: 10.25656/01:8021
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)