Your search results Watch list Search history showhide advanced search please choose category of the 1. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 1 input all words der 1. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 1. and 2. input andorand not please choose category of the 2. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 2 input all words der 2. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 2. and 3. input andorand not please choose category of the 3. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 3 input all words der 3. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 3. and 4. input andorand not please choose category of the 4. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 4 input all words der 4. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 4. and 5. input andorand not please choose category of the 5. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 5 input all words der 5. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Keyword How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Name How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Journal Activate special settings like review status, document type or language year of publicationfrom---2025 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985 1984 1983 1982 1981 1980 1979 1978 1977 1976 1975 1974 1973 1972 1971 1970 1969 1968 1966 1964 1963 1961 1960 1959 to ---2025 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985 1984 1983 1982 1981 1980 1979 1978 1977 1976 1975 1974 1973 1972 1971 1970 1969 1968 1966 1964 1963 1961 1960 1959 Document type Monograph, Collected Work or primary publication Article (from a serial) Article (journal) all Review Status Publishing House Lectorship Peer-Reviewed Doctoral thesis (PhD thesis or habilitation) University thesis (Bachelor, Master, Diploma) Review Status Unknown all Language German English French Italien Multilingual Other all Save search settings Die Aktivierung des Links oberhalb der Suchmaske bzw. unter der Trefferliste speichert die aktuelle Konfiguration mit Hilfe eines Cookies auf Ihrem Rechner. Beim nächsten Aufsuchen der Recherchemaske bzw. der Trefferliste finden Sie alle Einstellungen so vor, wie Sie sie festgelegt haben. Es können alle Auswahllisten und alle Checkboxen in ihrer Voreinstellung individuell und unabhängig voneinander festgelegt werden. Eine Konfigurationsänderung können Sie jederzeit durch erneute Aktivierung des Links speichern. Here your can re-activate the original default settings of the search mask.. Your search: (Persons: "CONRADY, PETER") delivered 38 hitsLimit the number of hits using the advanced search. your search as RSS-Feed 1 Trefferliste Einstellungen mark all Save settings Die Aktivierung des Links oberhalb der Suchmaske bzw. unter der Trefferliste speichert die aktuelle Konfiguration mit Hilfe eines Cookies auf Ihrem Rechner. Beim nächsten Aufsuchen der Recherchemaske bzw. der Trefferliste finden Sie alle Einstellungen so vor, wie Sie sie festgelegt haben. Es können alle Auswahllisten und alle Checkboxen in ihrer Voreinstellung individuell und unabhängig voneinander festgelegt werden. Eine Konfigurationsänderung können Sie jederzeit durch erneute Aktivierung des Links speichern. Here your can re-activate the original default settings of the search mask.. count of hits show 10 hitsshow 25 hitsshow 50 hitsshow 100 hitsshow 200 hits Sorting Sort byfrequenzy of search termTitle A-Zpublishing year (from)publication date in pedocs list of hits 1 Lebenslanges Lesen und Lernen. Die Laudatio zur Verleihung der Ehrendoktorwürde an Richard BambergerConrady, Peter PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, General Educational Science, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2003 2 Für Kinder schreiben und Bücher machen. Anmerkungen zu einem komplizierten BedingungsgeflechtConrady, Peter PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Peer-Review, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2021 3 Ist Jugendliteratur für leseungewohnte Jugendliche einfache Literatur?Conrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2008 4 Sichtbares Lernen in Lernlandschaften. Klassiker der Kinder- und Jugendliteratur für Kinder von 5 bis 12Conrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2016 5 Grundzüge von Wahrnehmen und Lernen bei Kindern. Mögliche Konsequenzen für die Fachdidaktik DeutschConrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Educational Psychology, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1979 6 Schreiben für KinderConrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1984 7 Des Ritters Bier, gereimt - und das im 6. SchuljahrConrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1980 8 Texte und TätigkeitenConrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, History of Education, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1980 9 Verkehr + Zeichen = Verkehrszeichen. Sachkunde und Texte im 1. SchuljahrConrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1981 10 Sprache und Sprechen verändern sich. Ein Beitrag zur Sprachbildung von GrundschulkindernConrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, History of Education, Philosophy of Education 1991 11 Überlegungen zur Textanalyse durch Schüler der PrimarstufeConrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1977 12 Lesen und Schreiben lernen. Oder: Lehrerinnen und Lehrer müssen von und mit Kindern lernen, um Kinder zu fördernConrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1997 13 Wer sitzt zwischen Autor und Buch?Conrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1998 14 Wie kritisch sind die Kritiker? Anmerkungen zu Rezensionen über Kinder- und Jugendliteratur am Beispiel von Willi Fährmann: "Der überaus starke Willibald"Conrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1998 15 Literaten in der Schule - lohnt sich das?Conrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2009 16 Für Jugendliche schreiben, damit Jugendliche lesen. Anmerkungen zu Jugendbüchern für leseungewohnte JugendlicheConrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1993 17 Spaß am Lesen - auch für Jugendliche und Erwachsene. Kriterien bei der Auswahl von Texten und Büchern für leseungewohnte Leserinnen und LeserConrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1995 18 Einfach ist nicht trivial. Anmerkungen zur Qualität von Texten für LeseanfängerConrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1998 19 Nicht forsch Forschen, sondern forschend Lernen. Kooperation von Fachdidaktik und Erziehungswissenschaften im SchulpraktikumConrady, PeterSommerfeld, Dagmar PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Higher Education 2006 20 Leseanfänger sind keine Anfänger im Lesen. Anmerkungen zum Kinderbuch als ERSTLESEBUCHConrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2004 21 Literaturunterricht ist nicht nur Leseunterricht. "Äppelken will dansen" von Augustin WibbeltConrady, Peter PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1980 22 Zum Lesen verlocken: Bücher sind zum Lesen da. Einführung PrimarstufeConrady, Peter PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Peer-Review, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2021 23 Zum Lesen verlocken: Jugendbücher im Unterricht. Einführung SekundarstufeConrady, Peter PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2021 24 Die kindliche SprachentwicklungConrady, PeterVanier, Dietlinde H. PDF als Volltext Article (from a serial), Review-Status unbekannt, Early Childhood Education and Care, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2016 25 Entwicklungsfelder des Kindes: Das kann das KindConrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), Review-Status unbekannt, Early Childhood Education and Care, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2016 26 Warum Erzieherinnen genau beobachten sollten. Entwicklungen – Verzögerungen – EntwicklungsstörungenConrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), Review-Status unbekannt, Early Childhood Education and Care, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2016 27 Wie können wir alltagsbegleitend die Sprachentwicklung beobachten und bewerten?Conrady, PeterVanier, Dietlinde H. PDF als Volltext Article (from a serial), Review-Status unbekannt, Early Childhood Education and Care, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2016 28 Die Kunst der Beobachtung: Aber wie?Conrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), Review-Status unbekannt, Early Childhood Education and Care, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2016 29 Von der Beobachtung zum Förderkonzept: Jedes Spiel ist FörderungConrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), Review-Status unbekannt, Early Childhood Education and Care, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2016 30 Gezielte Sprachstandsmessung als individuelle AufgabeConrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), Review-Status unbekannt, Early Childhood Education and Care, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2016 31 Gelungene Praxis / Anregungen aus der PraxisConrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), Review-Status unbekannt, Early Childhood Education and Care, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2016 32 Wo ist der Himmel? Wo ist die Hölle? Wer ist der Gute? Wer ist der Bösewicht? Anmerkungen zur Schwarz-Weiß-Malerei im "Harry Potter"Conrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2003 33 "Harry Potter" als Patchwork-Text. Anmerkungen zur literarischen StrukturConrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2003 34 "Harry Potter" wird verschultConrady, Peter PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2003 35 Zum Baum sagt man Baum. [Lese(r)förderung in der Grundschule]Conrady, Peter PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Educational Psychology, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2006 36 Mit Fibel oder ohne Fibel: der dritte WegConrady, Peter PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1994 37 Analysieren, um zu konstruieren. Persönliche Bemerkungen zum Konstrukt "Einfache Sprache"Conrady, Peter PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2021 38 Kinderbücher im Unterricht. Anmerkungen zu entscheidenden VoraussetzungenConrady, Peter PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1983 result list settings fullfill mark all 1 PrintSaveexport files With following Select-Box you can the marked records into different formats.system/formatchoose system/formatPrintable formatMARC-XMLBibliographic formatEndNote formatBibTeX formatDirect import: Citavi, Endnote, ZoteroAnalytical format: CSV/Excel share content at social platforms Teile diese Seite: