Detailanzeige
| Titel |
Relating Examinations to the Common European Framework |
|---|---|
| Autor | Takala, Sauli |
| Originalveröffentlichung | Klieme, Eckhard [Hrsg.]; Beck, Bärbel [Hrsg.]: Sprachliche Kompetenzen. Konzepte und Messung. DESI-Studie (Deutsch Englisch Schülerleistungen International). Weinheim u.a. : Beltz 2007, S. 306-313 |
| Dokument | Volltext (181 KB) |
| Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
| Schlagwörter (Deutsch) | Auswertung; Lernen; Lehren; Rahmenrichtlinie; Sprache; Sprachkompetenz; Beurteilung; Handreichung; Leistungsmessung; Europa |
| Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht |
| Dokumentart | Aufsatz (Sammelwerk) |
| ISBN | 3-407-25398-2; 978-3-407-25398-9; 3407253982; 9783407253989 |
| Sprache | Englisch |
| Erscheinungsjahr | 2007 |
| Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
| Abstract (Englisch): | This article deals with the linking of examinations to the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment (CEF). It describes the political and educational context of this work and presents the main procedures proposed in the manual: It presents four inter-related sets of procedures that users are advised to follow in order to design a linking scheme in terms of self-contained, manageable activities: familiarisation, specification, standardisation and empirical validation. In this article relating examinations to the CEF are seen as a process of "building an argument" based on a theoretical rationale. (DIPF/paul) |
| Beitrag in: | Sprachliche Kompetenzen. Konzepte und Messung. DESI-Studie (Deutsch Englisch Schülerleistungen International) |
| Statistik | |
| Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
| Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
| Eintrag erfolgte am | 07.10.2010 |
| Quellenangabe | Takala, Sauli: Relating Examinations to the Common European Framework - In: Klieme, Eckhard [Hrsg.]; Beck, Bärbel [Hrsg.]: Sprachliche Kompetenzen. Konzepte und Messung. DESI-Studie (Deutsch Englisch Schülerleistungen International). Weinheim u.a. : Beltz 2007, S. 306-313 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-31485 - DOI: 10.25656/01:3148 |