search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Title
Getrocknete Stimmen. Auf dem Weg zu einer Didaktik des Lesens und Schreibens
Author
SourceLernen konkret 18 (1999) 3, S. 2-8 ZDB
Document
Keywords (German)Sonderpädagogik; Geistige Behinderung; Leseförderung; Lesenlernen; Schreiben; Schrift; Schriftlichkeit; Kulturtechnik; Linearisierung
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Special Needs Education
Document typeArticle (journal)
ISSN0722-1843
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Der Autor untersucht den Stellenwert und didaktischen Ort von Lesen und Schreiben im Unterricht der Förderschule für geistige Entwicklung. (Autor)
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication14.01.2016
Suggested CitationKleinbach, Karlheinz: Getrocknete Stimmen. Auf dem Weg zu einer Didaktik des Lesens und Schreibens - In: Lernen konkret 18 (1999) 3, S. 2-8 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-115890
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)