search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
Title
Wiederverwendung von Lernobjekten aus didaktischer Sicht
Authors ;
SourceTavangarian, Djamshid [Hrsg.]; Nölting, Kristin [Hrsg.]: Auf zu neuen Ufern! E-Learning heute und morgen. Münster / New York/ München / Berlin : Waxmann 2005, S. 97-106. - (Medien in der Wissenschaft; 34)
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Lernprozess; Lernumgebung; Didaktik; Lerninhalt; Lernmethode; E-Learning; Online
sub-disciplineGeneral Educational Science
Media Education
Document typeArticle (from a serial)
ISBN3-8309-1557-8
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Der vorliegende Beitrag greift den Widerspruch zwischen Wiederverwendbarkeit von Lernobjekten und pädagogischer Flexibilität bzw. Didaktik auf und versucht einen Lösungsvorschlag für dieses Dilemma zu entwickeln. (DIPF/Orig.)
is part of:Auf zu neuen Ufern! E-Learning heute und morgen
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication22.03.2016
Suggested CitationBaumgartner, Peter; Kalz, Marco: Wiederverwendung von Lernobjekten aus didaktischer Sicht - In: Tavangarian, Djamshid [Hrsg.]; Nölting, Kristin [Hrsg.]: Auf zu neuen Ufern! E-Learning heute und morgen. Münster / New York/ München / Berlin : Waxmann 2005, S. 97-106. - (Medien in der Wissenschaft; 34) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-117503
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)