details
Original Title |
Lernen oder Untergehen? Kritische Anmerkungen zum "Lernbericht" des Club of Rome |
---|---|
Parallel title | Learning or perishing? Critical remarks on the report of the Club of Rome |
Author | Treml, Alfred K. |
Source | Zeitschrift für Pädagogik 27 (1981) 1, S. 139-144 |
Document | full text (521 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Erziehungswissenschaft; Pädagogik; Bildungsbegriff; Lerntheorie; Lernen; Lernprozess; Innovation; Zukunft; Komplexität; Gesellschaftspolitik; Industriegesellschaft; Menschheit; Überleben; Kommunikationsmittel; Bericht; Club of Rome; Kritik |
sub-discipline | General Educational Science Environmental Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0044-3247; 00443247 |
Language | German |
Year of creation | 1981 |
review status | Peer-Reviewed |
other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 1981 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 03.02.2021 |
Citation | Treml, Alfred K.: Lernen oder Untergehen? Kritische Anmerkungen zum "Lernbericht" des Club of Rome - In: Zeitschrift für Pädagogik 27 (1981) 1, S. 139-144 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-141409 - DOI: 10.25656/01:14140 |