search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Original Title
Die Reform der gymnasialen Oberstufe im Schnittpunkt konfligierender Interessen - Analyse einer Bildungsreform
Parallel titleThe upper secondary stage reform among conflicting interests - analysis of an educational reform
Author GND-ID
SourceZeitschrift für Pädagogik 29 (1983) 5, S. 661-673 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Bildungspolitik; Bildungsreform; Oberstufe; Gymnasium; Oberstufenreform; Abitur; Hochschulreife; Deutschland-BRD
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
other articles of this journalZeitschrift für Pädagogik Jahr: 1983
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication24.04.2020
Suggested CitationFurck, Carl-Ludwig: Die Reform der gymnasialen Oberstufe im Schnittpunkt konfligierender Interessen - Analyse einer Bildungsreform - In: Zeitschrift für Pädagogik 29 (1983) 5, S. 661-673 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-142722
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)