search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Der Inklusionsbegriff im Spannungsfeld pädagogischer 'Mindsets'.
Author GND-ID
SourcePädagogische Korrespondenz (2016) 54, S. 37-57 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Inklusion; Begriffsdefinition; Foucault, Michel; Begriffsanalyse
sub-disciplineSpecial Education
Philosophy of Education
Document typeArticle (journal)
ISSN0933-6389
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Autor nimmt in seinem Beitrag eine Analyse des Begriffes der Inklusion vor. Dabei arbeitet er mit dem theoretischen Konstrukt des mindset und zeigt auf, in welcher Beziehung das Sprechen über Inklusion zur Pädagogik selbst steht. (DIPF/sj)
other articles of this journalPädagogische Korrespondenz Jahr: 2016
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication31.10.2019
Suggested CitationHarant, Martin: Der Inklusionsbegriff im Spannungsfeld pädagogischer 'Mindsets'. - In: Pädagogische Korrespondenz (2016) 54, S. 37-57 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-166224
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)