details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-178341
DOI: 10.25656/01:17834
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-178341
DOI: 10.25656/01:17834
| Original Title |
Geschichtslernen in der Migrationsgesellschaft. Sich in und durch Kontroversen zeitlich orientieren lernen |
|---|---|
| Parallel title | History education in the migration society |
| Author |
Körber, Andreas |
| Source | Hamburg 2019, 29 S. |
| Document | full text (481 KB) |
| License of the document |
|
| Keywords (German) | Fachdidaktik; Geschichtsunterricht; Interkulturalität; Kompetenzorientierung; Multiperspektivität; Inklusion; Integration; Migrant; Migration; Migrationsforschung; Einwanderungsland; Integrative Pädagogik; Historisches Lernen; Nationalgeschichte; Geschichtsbewusstsein; Historisches Denken; Geschichtskultur; Tagungsbeitrag; Deutschland |
| sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics/Teaching Social Science and Philosophy |
| Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
| Language | German |
| Year of creation | 2019 |
| review status | Review Status Unknown |
| Abstract (German): | Der Beitrag thematisiert Herausforderungen historischen Lernens in Migrationsgesellschaften und skizziert unter Rückgriff auf Konzepte inklusiven Lernens Ansätze, diesen Herausforderungen zu begegnen. (Autor) |
| Abstract (English): | The article deals with the challenges of historical learning in migration societies and outlines approaches to meet these challenges using concepts of inclusive learning. (Author) |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 25.09.2019 |
| Citation | Körber, Andreas: Geschichtslernen in der Migrationsgesellschaft. Sich in und durch Kontroversen zeitlich orientieren lernen. Hamburg 2019, 29 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-178341 - DOI: 10.25656/01:17834 |