details
| Title |
Inklusion und Exklusion im Fachunterricht. Ambivalente Relationen in Schulformen der Sekundarstufe 1 |
|---|---|
| Authors |
Sturm, Tanja |
| Source | van Ackeren, Isabell [Hrsg.]; Bremer, Helmut [Hrsg.]; Kessl, Fabian [Hrsg.]; Koller, Hans Christoph [Hrsg.]; Pfaff, Nicolle [Hrsg.]; Rotter, Caroline [Hrsg.]; Klein, Dominique [Hrsg.]; Salaschek, Ulrich [Hrsg.]: Bewegungen. Beiträge zum 26. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2020, S. 581-595. - (Schriften der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)) |
| Document | full text (1.136 KB) |
| License of the document |
|
| Keywords (German) | Inklusion; Exklusion; Sekundarstufe I; Schulform; Leistungsdifferenzierung; Fachunterricht; Forschungsdesign; Videoanalyse; Interview; Forschungsergebnis; Fallbeispiel; Mathematikunterricht; Deutschunterricht; Unterrichtsbeispiel; Differenzierender Unterricht; Vergleich; Studie; Schweiz |
| sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
| Document type | Article (from a serial) |
| ISBN | 978-3-8474-1553-4; 978-3-8474-2385-0 ; 9783847415534; 9783847423850 |
| Language | German |
| Year of creation | 2020 |
| review status | Publishing House Lectorship |
| is part of: | Bewegungen. Beiträge zum 26. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
| Date of publication | 17.06.2020 |
| Citation | Sturm, Tanja; Wagener, Benjamin; Wagner-Willi, Monika: Inklusion und Exklusion im Fachunterricht. Ambivalente Relationen in Schulformen der Sekundarstufe 1 - In: van Ackeren, Isabell [Hrsg.]; Bremer, Helmut [Hrsg.]; Kessl, Fabian [Hrsg.]; Koller, Hans Christoph [Hrsg.]; Pfaff, Nicolle [Hrsg.]; Rotter, Caroline [Hrsg.]; Klein, Dominique [Hrsg.]; Salaschek, Ulrich [Hrsg.]: Bewegungen. Beiträge zum 26. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2020, S. 581-595. - (Schriften der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-192705 - DOI: 10.25656/01:19270 |