search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Norbert Ricken (Hrsg.): Über die Verachtung der Pädagogik. Analysen - Materialien - Perspektiven. Wiesbaden: VS Verlag 2007 (411 S.) [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 7 (2008) 4 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Pädagogik; Verachtung; Analyse; Buch; Material; Perspektive; Erziehungswissenschaft; Gesellschaft; Sozialpsychologie; Akzeptanz; Erziehungssystem; Schule; Schulentwicklung; Lehrberuf; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerrolle; Sozialgeschichte; Sozialphilosophie; Gesellschaftstheorie; Öffentliche Meinung; Beruf; Wissenschaftsdisziplin; Internationaler Vergleich; Anerkennung; Beurteilung; Ost-West-Vergleich; Professionalität; Deutschland; Türkei
sub-disciplineGeneral Educational Science
Comparative Education
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Norbert Ricken (Hrsg.): Über die Verachtung der Pädagogik. Analysen - Materialien - Perspektiven. Wiesbaden: VS Verlag 2007 (411 S.; ISBN 978-3-531-14829-8; 29,90 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2008
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication09.07.2020
Suggested CitationThompson, Christiane: Norbert Ricken (Hrsg.): Über die Verachtung der Pädagogik. Analysen - Materialien - Perspektiven. Wiesbaden: VS Verlag 2007 (411 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 7 (2008) 4 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-201112
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)