details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206062
DOI: 10.25656/01:20606; 10.31244/dds.2019.03.13
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206062
DOI: 10.25656/01:20606; 10.31244/dds.2019.03.13
Original Title |
Der Einfluss von Kooperation, Interesse und Motivation auf die Leistungserbringung in kooperativen Schulabschlussprüfungen |
---|---|
Parallel title | The influence of co-operation, interest and motivation on performance in co-operative school-leaving examinations |
Authors | Heizmann, Elke; Wacker, Albrecht ; Strobel-Eisele, Gabriele ; Döring, Melanie; Kramer, Jochen; Rietz, Christian |
Source | Die Deutsche Schule 111 (2019) 3, S. 353-370 |
Document | full text (928 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Kompetenz; Befragung; Empirische Untersuchung; Fragebogen; Realschule; Schüler; Abschlussprüfung; Prüfung; Schülerleistung; Interesse; Motivation; Gruppenarbeit; Regressionsanalyse; Einflussfaktor; Kooperation; Baden-Württemberg; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Educational Psychology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Kooperative Prüfungsformate sind Bestandteile bei Schulabschlussprüfungen. Bislang ungeklärt ist, ob die kooperative Anlage in einem Zusammenhang mit der erzielten Note steht. Die Ergebnisse einer durchgeführten Schülerbefragung (n=1.670) im Rahmen einer kooperativen Abschlussprüfung zur Erreichung der Mittleren Reife deuten darauf hin, dass für die Leistungsunterschiede in der Prüfungsnote die Kooperation der Lernenden sowie ihr Interesse bedeutsam sind. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Co-operative examination formats are contents at school-leaving examinations. So far it is unexplained if the co-operative system stays in correlation with the achieved mark. The results of a conducted student survey (n=1,670), within the scope of a co-operative school-leaving examination to achieve the graduation "Mittlere Reife" [intermediate school-leaving certificate], indicates that co-operation and interest are significant for performance differences of the examination mark. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2019 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 01.09.2020 |
Citation | Heizmann, Elke; Wacker, Albrecht; Strobel-Eisele, Gabriele; Döring, Melanie; Kramer, Jochen; Rietz, Christian: Der Einfluss von Kooperation, Interesse und Motivation auf die Leistungserbringung in kooperativen Schulabschlussprüfungen - In: Die Deutsche Schule 111 (2019) 3, S. 353-370 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206062 - DOI: 10.25656/01:20606; 10.31244/dds.2019.03.13 |