search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Akademisches Fachwissen für den Deutschunterricht? Anmerkungen zu Status und Funktion
Author GND-ID
SourceDidaktik Deutsch : Halbjahresschrift für die Didaktik der deutschen Sprache und Literatur 24 (2019) 47, S. 10-15 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Fachwissen; Wissenstransfer; Unterrichtsstoff; Fachdidaktik; Deutschunterricht; Literaturunterricht; Germanistik; Deutschland
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature
Document typeArticle (journal)
ISSN1431-4355
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
other articles of this journalDidaktik Deutsch : Halbjahresschrift für die Didaktik der deutschen Sprache und Literatur Jahr: 2019
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication09.11.2020
Suggested CitationZabka, Thomas: Akademisches Fachwissen für den Deutschunterricht? Anmerkungen zu Status und Funktion - In: Didaktik Deutsch : Halbjahresschrift für die Didaktik der deutschen Sprache und Literatur 24 (2019) 47, S. 10-15 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-210112
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)