search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Original Title
Multiple Dokumente verstehen und verarbeiten: Anforderungen und Förderansätze
Parallel titleReading and understanding multiple documents: Demands and approaches
Author GND-ID ORCID
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 39 (2021) 2, S. 247-259 ZDB
Document  (919 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Lehrerbildung; Lehrerausbildung; Lehramtsstudiengang; Lehramtsstudent; Lehramtsstudentin; Lesekompetenz; Schreibkompetenz; Wissenschaftliches Arbeiten; Quellenarbeit; Textarbeit; Pädagogische Hochschule; Schweiz
sub-disciplineHigher Education
Document typeArticle (journal)
ISSN2296-9632; 22969632
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Das Verarbeiten mehrerer Dokumente oder Quellen stellt an Studierende hohe Anforderungen, und zwar nicht nur in Bezug auf das Schreiben, sondern auch in Bezug auf das Lesen. Beides wird in diesem Beitrag überblicksartig dargestellt und dabei aufgezeigt, dass der Erwerb entsprechender Kompetenzen zu Beginn des Studiums nicht vorausgesetzt werden kann. Der Beitrag schließt mit einer institutionell-curricularen Perspektive und plädiert für eine stärkere curriculare Einbindung entsprechender Aufgaben an Pädagogischen Hochschulen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The processing of multiple documents or sources places high demands on students, not only in terms of writing but also in terms of reading. This article presents both aspects in an overview and shows that the acquisition of requisite skills cannot be taken for granted at the beginning of the study. It concludes with an institutional-curricular perspective and argues for a stronger curricular integration of corresponding tasks at universities of teacher education.
other articles of this journalBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung Jahr: 2021
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication07.10.2021
CitationSturm, Afra: Multiple Dokumente verstehen und verarbeiten: Anforderungen und Förderansätze - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 39 (2021) 2, S. 247-259 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-233974 - DOI: 10.25656/01:23397
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)