details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-234489
DOI: 10.25656/01:23448
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-234489
DOI: 10.25656/01:23448
| Title |
Die neuen Rahmenpläne für Primar- und Sekundarschule (Geschichte) in Hamburg – eine punktuelle Analyse (17. Februar 2010) |
|---|---|
| Author |
Körber, Andreas |
| Source | 2010, 11 S. |
| Document | full text (177 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Geschichtsunterricht; Sachunterricht; Primarbereich; Sekundarbereich; Rahmenplan; Grundschule; Gymnasium; Kompetenz; Stadtteil; Schule; Hamburg; Deutschland |
| sub-discipline | Teaching Didactics/Teaching Social Science and Philosophy |
| Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
| Language | German |
| Year of creation | 2010 |
| review status | Review Status Unknown |
| Remark | überarbeiteter Beitrag aus dem Blog "Historisch Denken Lernen" |
| Abstract (German): | Analyse der Rahmenpläne für Primar- und Sekundarstufe in Hamburg unter dem Gesichtspunkt der Kompetenzorientierung mit Fokus auf historisches Lernen. (Autor) |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 20.10.2021 |
| Citation | Körber, Andreas: Die neuen Rahmenpläne für Primar- und Sekundarschule (Geschichte) in Hamburg – eine punktuelle Analyse (17. Februar 2010). 2010, 11 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-234489 - DOI: 10.25656/01:23448 |