search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
The future of PISA
Author
SourceTertium comparationis 23 (2017) 1, S. 113-124 ZDB
Document  (307 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0947-9732; 09479732
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):This article sets out how PISA has and continues to evolve to reflect the evolution of the demand for knowledge and skills in societies and the possibilities that new assessments offer to provide more relevant and granular information about what students know and can do. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Der Beitrag beschäftigt sich aus OECD-Perspektive mit der Zukunft von PISA und bezieht sich dabei u.a. auf veränderte berufliche Anforderungen in der globalisierten Welt, zu denen vor allem Problemlöse-, aber auch soziale Kompetenzen wie Teamfähigkeit gehören. Erörtert werden Perspektiven, wie diese Kompetenzen erfasst werden können, zusammen mit den Potenzialen von 'big data' im Bildungsbereich. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication20.06.2022
CitationSchleicher, Andreas: The future of PISA - In: Tertium comparationis 23 (2017) 1, S. 113-124 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-246751 - DOI: 10.25656/01:24675
export files

share content at social platforms