details
Original Title |
Erfolgreiches Lehren in der Schule. Anmerkungen zum Stand der Forschung |
---|---|
Parallel title | Successful teaching at school. Remarks to the state of the art of research |
Author |
Hopf, Diether ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 102 (2010) 3, S. 268-279 ![]() |
Document | full text (200 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Empirische Forschung; Kompetenz; Verhalten; Lehrer; Lehrerausbildung; Lernerfolg; Schülerleistung; Einflussfaktor; Wirkung; Unterrichtserfolg; Unterrichtsforschung; Forschungsstand; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2010 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Aufsatz befasst sich mit der Frage, was man aus der internationalen Forschung darüber weiß, welcher Unterricht und welches Lehrerverhalten Auswirkungen auf die Lernergebnisse der Schüler/innen hat und welche Möglichkeiten es gibt, solches Verhalten zu verstärken. Berücksichtigt werden nur Forschungsergebnisse, die hohen methodischen Anforderungen genügen, kausale Schlussfolgerungen erlauben und generalisierbar sind. Konsequenzen für die Lehrerbildung werden diskutiert. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Since a long time teacher behavior and teacher effectiveness have been in the focus of research. The paper summarizes the main findings and discusses them taking into account the additional question of research on reinforcement of effective teaching strategies. Only studies with high methodological standards are taken into consideration. Possible consequences concerning teacher training are presented. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2010 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 23.11.2022 |
Citation | Hopf, Diether: Erfolgreiches Lehren in der Schule. Anmerkungen zum Stand der Forschung - In: Die Deutsche Schule 102 (2010) 3, S. 268-279 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-256642 - DOI: 10.25656/01:25664 |