search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Erfolgreiches Lehren in der Schule. Anmerkungen zum Stand der Forschung
Parallel titleSuccessful teaching at school. Remarks to the state of the art of research
Author
SourceDie Deutsche Schule 102 (2010) 3, S. 268-279 ZDB
Document  (200 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Aufsatz befasst sich mit der Frage, was man aus der internationalen Forschung darüber weiß, welcher Unterricht und welches Lehrerverhalten Auswirkungen auf die Lernergebnisse der Schüler/innen hat und welche Möglichkeiten es gibt, solches Verhalten zu verstärken. Berücksichtigt werden nur Forschungsergebnisse, die hohen methodischen Anforderungen genügen, kausale Schlussfolgerungen erlauben und generalisierbar sind. Konsequenzen für die Lehrerbildung werden diskutiert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Since a long time teacher behavior and teacher effectiveness have been in the focus of research. The paper summarizes the main findings and discusses them taking into account the additional question of research on reinforcement of effective teaching strategies. Only studies with high methodological standards are taken into consideration. Possible consequences concerning teacher training are presented. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication23.11.2022
CitationHopf, Diether: Erfolgreiches Lehren in der Schule. Anmerkungen zum Stand der Forschung - In: Die Deutsche Schule 102 (2010) 3, S. 268-279 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-256642 - DOI: 10.25656/01:25664
export files

share content at social platforms