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Original Title
Hausaufgaben aus der Sicht von (angehenden) Lehrerinnen und Lehrern
Parallel titleHomework from (prospective) teachers' points of view
Authors
SourceDie Deutsche Schule 103 (2011) 3, S. 219-234 ZDB
Document  (6.717 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Hausaufgabenpraxis von Lehrpersonen ist unterschiedlichen Befunden zufolge sehr veränderungsresistent und damit ein kritischer Faktor bezüglich der Qualitätsentwicklung von Unterricht. Vor diesem Hintergrund bekommt die Frage Bedeutung, in welchem Ausmaß sich die Vorstellungen von Lehrpersonen hinsichtlich einer Hausaufgabenpraxis von denen von Lehramtsstudierenden unterscheiden. Aus den Ergebnissen lassen sich bezüglich einzelner Merkmale deutliche Vorstellungsunterschiede zwischen Lehrpersonen und Lehramtsstudierenden konstatieren. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):According to various findings individual practices of teachers concerning homework are rather resistant to change and therefore a critical factor when it comes to improving quality of instruction. Bearing this in mind the question whether teachers and (university) students have different beliefs concerning homework gains importance. The results illustrate that beliefs of teachers clearly differ from those of students in teacher training. (DIPF/Orig.)
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Date of publication12.12.2022
CitationHascher, Tina; Hofmann, Franz: Hausaufgaben aus der Sicht von (angehenden) Lehrerinnen und Lehrern - In: Die Deutsche Schule 103 (2011) 3, S. 219-234 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-256996 - DOI: 10.25656/01:25699
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