details
Original Title |
Hausaufgaben aus der Sicht von (angehenden) Lehrerinnen und Lehrern |
---|---|
Parallel title | Homework from (prospective) teachers' points of view |
Authors |
Hascher, Tina ![]() ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 103 (2011) 3, S. 219-234 ![]() |
Document | full text (6.717 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Empirische Untersuchung; Fragebogenerhebung; Lehrer; Lehramtsstudent; Schüler; Lernerfolg; Lernen; Differenzierung; Hausaufgabe; Zeit; Kontrolle; Organisationsstruktur; Qualität; Wirkung; Deutschland; Österreich; Schweiz |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2011 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Hausaufgabenpraxis von Lehrpersonen ist unterschiedlichen Befunden zufolge sehr veränderungsresistent und damit ein kritischer Faktor bezüglich der Qualitätsentwicklung von Unterricht. Vor diesem Hintergrund bekommt die Frage Bedeutung, in welchem Ausmaß sich die Vorstellungen von Lehrpersonen hinsichtlich einer Hausaufgabenpraxis von denen von Lehramtsstudierenden unterscheiden. Aus den Ergebnissen lassen sich bezüglich einzelner Merkmale deutliche Vorstellungsunterschiede zwischen Lehrpersonen und Lehramtsstudierenden konstatieren. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | According to various findings individual practices of teachers concerning homework are rather resistant to change and therefore a critical factor when it comes to improving quality of instruction. Bearing this in mind the question whether teachers and (university) students have different beliefs concerning homework gains importance. The results illustrate that beliefs of teachers clearly differ from those of students in teacher training. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2011 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 12.12.2022 |
Citation | Hascher, Tina; Hofmann, Franz: Hausaufgaben aus der Sicht von (angehenden) Lehrerinnen und Lehrern - In: Die Deutsche Schule 103 (2011) 3, S. 219-234 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-256996 - DOI: 10.25656/01:25699 |