search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Wer studiert Sekundarstufe-I-Lehramt? Die Bedeutung von sozialer Herkunft und Bildungsbiografie für die Schulformwahl von Lehramtsstudierenden am Beispiel der sächsischen Mittelschule
Parallel titleWho becomes a teacher at first stage secondary schools? The relevance of the social background and educational biography for teacher students' choice of a school type on the example of the Saxonian Mittelschule (first stage secondary school)
Author
SourceDie Deutsche Schule 108 (2016) 1, S. 47-66 ZDB
Document  (282 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Wahl eines bestimmtes Lehramts bzw. einer bestimmten Schulform stand bei der Forschung zur Studien- und Berufswahl angehender Lehrpersonen bislang nicht im Mittelpunkt. Besonders über die Eingangsmerkmale angehender Sekundarstufe-I-Lehrkräfte ist bislang wenig bekannt. Der Artikel rekapituliert den Forschungsstand, diskutiert ergänzende theoretische Perspektiven und präsentiert erste empirische Befunde. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Teacher students' choice of a certain type of school was not in the focus of research on the career choice of teachers to-be so far. Especially about choosing the profession of teaching at German first stage secondary schools (Sekundarstufe I), there is little evidence. The article sums up the current state of research, discusses additional theoretical perspectives, and presents first empirical findings. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication02.01.2023
CitationPuderbach, Rolf: Wer studiert Sekundarstufe-I-Lehramt? Die Bedeutung von sozialer Herkunft und Bildungsbiografie für die Schulformwahl von Lehramtsstudierenden am Beispiel der sächsischen Mittelschule - In: Die Deutsche Schule 108 (2016) 1, S. 47-66 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-259453 - DOI: 10.25656/01:25945
export files

share content at social platforms